Homøopatisk støtte til vaccination

Der findes flere alternativer, hvis du vælger ikke at lade dine børn vaccinere. Begynd fx med at læse denne artikel fra Vaccinationsforums hjemmeside.

Sådan styrker du dit barn med homøopati før og efter en vaccination

Hvis du vælger at vaccinere dine børn, er det vigtigste, at barnet er helt friskt og ikke har den mindste tendens til sygdom. Som det bl.a. er beskrevet i artiklen på Vaccinationsforums hjemmeside, er der flere ting, du kan gøre for at styrke barnet og mindske belastningen.

Du kan også forberede og styrke barnets immunsystem med homøopati. Vi anbefaler disse homøopatiske lægemidler:

Thuja D6 virker kraftigt immunstimulerende. Det er dét homøopatiske lægemiddel, som gennem tiden hyppigst er blevet anvendt med gode erfaringer til at styrke både børn og voksne forud for vaccinationer.

Argentit comp. øger immunforsvarets regenereringsproces (især om natten) samt udskillelsen af affaldsstoffer via urin og afføring. Et godt middel at supplere Thuja D6 med.

Cichorium comp. støtter fordøjelsen. Supplér med dette lægemiddel, hvis fordøjelse og lever-galdefunktionen ikke fungerer helt optimalt.

Thymus comp. er et meget kraftigt immunstimulerende lægemiddel, som støtter thymuskirtlen og lymfesystemet. Anvendes især til børn i voksealderen.

Homøopatisk kur til spædbørn

Thuja D6: 1 dråbe i lidt vand, 1-2 gange dagligt. 1 uge før vaccination og gerne op til 1 måned efter.

Supplér evt. med Cichorium comp., hvis fordøjelsen har brug for støtte: 1 dråbe i lidt vand, 1-2 gange dagligt i samme periode.

Homøopatisk kur til børn fra 5 år

Thuja D6: 5 dråber i lidt vand, 1-2 gange dagligt. 1 uge før vaccination og gerne op til 1 måned efter.

Giv evt. Argentit comp. samtidigt, som en immunologisk kur: 10 dråber i lidt vand til natten.

Supplér evt. med Cichorium comp., hvis fordøjelsen har brug for støtte: 1 dråbe pr. år barnet er gammelt op til 10 dråber i lidt vand, 2-3 gange dagligt i samme periode.

Thymus comp. anvendes især til børn i voksealderen. Dette lægemiddel giver en kraftigere immunstimulation, hvis det er nødvendigt. Eksempelvis, hvis barnet i forvejen har tendens til ofte at blive forkølet, få influenza osv., eller hvis det virker som om, barnet er blevet svækket af vaccinen. 1 dråbe pr. år barnet er gammelt op til 10 dråber i lidt vand, 2 – 3 gange dagligt i samme periode.

Kontakt en behandler, hvis du har spørgsmål eller brug for individuel rådgivning. Du kan finde en behandler på behandlerlisten.