Svamp

Candida:

Heparon – styrker leveren og fremmer fordøjelsen, Hjælper med til at nedbryde toksiner fra svampenes stofskifte.
Quarz D6 – stimulerer formkræfter, varme-organisationen og jeg’et. Svamp trives i mørke, mens quarz leder lys ind i organismen. Således ødelægges svampens livsbetingelser.
Silicea/Belladonna comp. – styrker immunsystemet, udrenser og styrker kiselprocesserne.
Ferrum phos. D6, D30 – styrker immunsystemet. Virker på kroniske svampeinfektioner og kroniske immunsvækkelser.
Cichorium cum stanno – alternativ til Heparon. Renser blodet, styrker leveren og fordøjelsen.
Mesenchym comp. – virker afgiftende ved infektioner med virus, bakterier og svampe.
Cuprum sulf. D6 – styrker tarmsystemet og fordøjelsen hos især tynde mennesketyper
Pancreas D6 – styrker og regenererer bugspytkirtlens funktion, og aktiverer fordøjelsesenzymerne, der netop har brug for de rette pH-forhold til at fungere optimalt. Fordøjelsesenzymerne nedbryder i samarbejde med galden fra leveren størstedelen af de fedtstoffer, sukkerstoffer og proteiner, der kommer fra mavesækken. Svampe lever af sukkerstoffer.
Echinacea comp. – styrker immunsystemet, virker desinficerende i mund, hals og bronkier.
Argentit comp. – 50 dråber til nat til styrkelse af immunsystemet.
Hvidløgssaft – virker svampe- og bakteriehæmmende
Basemiddel – omstemmer pH-værdien i basisk retning, hvilket hæmmer svampens vækstbetingelser

Aromatiske bitterstoffer – stimulerer til en sund og effektiv produktion af fordøjelsessafter
Astaxantin – kraftig antioxidant, som styrker slimhinderne.

Citro Plus dråber (BioVita)

Silica-gel – optager affaldsstoffer og fører dem ud af tarmen.

Diæt, hvor sukker, frugt, gær, alkohol og koffein undgås.

i fødder/tånegle:

Quarz D6- harmoniserer hudens bakterieflora og styrker dermed dens modstandskraft overfor overvækst af svampe. Opheler desuden revner i huden

i skeden:

Heparon – styrker leveren og fremmer fordøjelsen. Hjælper med til at nedbryde toksiner fra svampenes stofskifte.
Cichorium comp. – alternativ til Heparon. Renser blodet, styrker leveren og fordøjelsen.
Mercurius bijod. comp. – udrenser slimhinderne i urogenitalområdet.
Exmykehl suppositorier (Sanum) – stikpiller (NB – anvendes i endetarmen!) – bekæmper svampeinfektion.
Pefrakehl (Sanum) – creme til udvortes brug ved kløe i intimområdet ifm. svampeinfektion.

Vagitorier indh. mælkesyrebakterier – stikpiller til vaginalt brug. Styrker den naturlige flora i vagina.

i skeden (under graviditet):

Quarz D6 – harmoniserer bakteriefloraen, så svampen mister sit livsgrundlag.
Epiphysis/Stannum – afbalancerer mildt hormonsystemet og virker effektivt, da svamp under graviditet er hormon­betinget.

Trøske:

Cichorium cum stanno – styrker leveren. Ved spædbørn, som ammer, dryppes en dråbe på moderens bryst. Barnet lægges til, når dråben (alkoholen) er fordampet.
Svangerskabsforgiftning (præeklampsi)
Præeklampsi kan udvikle sig til en alvorlig tilstand og skal altid overvåges af en læge. Følgende midler kan anvendes forebyggende og som supplement til lægens behandling