Webinar: Biodynamisk jordbrug

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Webinar: Biodynamisk jordbrug

30. marts 2022 kl. 18:30 - 20:30

$85

Nogle supermarkedskæder handler i dag med både konventionelle, økologiske og biodynamiske fødevarer. Den offentlige debat om fødevarekvalitet handler dog typisk om forskellen mellem konventionelle og økologiske fødevarer.

I oplægget zoomer jeg ind på biodynamisk jordbrug, som i øvrigt blev grundlagt allerede i 1924 – længe før det økologiske jordbrug.

Udgangspunktet for det biodynamiske jordbrug var en bekymring hos en gruppe tyske landmænd, der havde observeret en svækkelse i deres afgrøders og dyrs sundhed, en udvikling som desværre er fortsat siden dengang.

Jeg ser nærmere på den spirituelle baggrund for det biodynamiske jordbrug, herunder på de særlige biodynamiske præparater, som bliver brugt ved kompostering og til at styrke afgrødernes vækst og modning.

Og jeg prøver at besvare spørgsmålet: Er biodynamiske fødevarer sundere end økologiske?

Om Jens-Otto Andersen:
  • Han er landmandsuddannet og agronom med Ph.d.-grad fra Landbohøjskolen.
  • Han har siden 1997 arbejdet i Biodynamisk Forskningsforening, med:
    • standardisering af biokrystallisations-metoden
    • dokumentation af homøopatiske højpotensers effekt på planters spiring
    • udvikling af nye vitalitets-tests.
  • Han skrev i 2016 bogen ’Vitalitet – fra muld til mave’, der efterfølgende er oversat til engelsk og fransk.
  • Han arbejder pt. med udvikling af en vitalitets-test for agurker, i samarbejde med tyske og polske kolleger, og på en bog om fødevarekvalitet set ud fra det biodynamiske landbrug.

Hvem: for alle
Hvornår: d. 30. marts 2022 kl. 18:30-20:30.
Hvor: Online via Zoom (webinaret kan efterfølgende ses i en måned)

Hvor meget: 100 kr. Som medlem får du 15% rabat, når du er logget ind ved købet.

Sidste frist for tilmelding: mandag d. 28. marts kl. 22:00

Dato: